Transport

Ogólne warunki dostawy

 

§ 1 Ogólne

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Dostaw (zwane OWD) zastosowanie maja do wszystkich zawieranych umów sprzedaży pomiędzy MPA Polska Sp. z o.o. a nabywcą towarów i usług MPA Polska Sp. z o.o. (zwanym dalej Kupującym) oraz stanowią integralną część każdej umowy sprzedaży. OWD zastosowanie mają w czasie obowiązywania tych umów.
  2. Złożenie przez Kupującego zamówienia oznacza akceptację poniżej określonych warunków, o ile szczegółowe umowy zawarte pomiędzy Kupującym a MPA Polska Sp. z o.o. nie stanowią inaczej. Przez umowy szczegółowe rozumieć należy umowy zawarte pomiędzy Kupującym a MPA Polska Sp. z o.o. inne niż umowy sprzedaży, a określające dodatkowe warunki współpracy, bądź zapisy umowy sprzedaży wyłączające zastosowanie poszczególnych unormowań OWD.
  3. W razie nieważności, bezskuteczności lub bezprzedmiotowości i niektórych postanowień OWD, pozostałe postanowienia OWD pozostają w mocy.

§ 2 Zawarcie umowy

  1. Oferty MPA Polska Sp. z o.o. nie są zobowiązujące. Zastrzegamy sobie w rozsądnych granicach prawo do zmian technicznych i do zmian kształtu, koloru lub wagi.
  2. Zamawiając towar Klient deklaruje w sposób wiążący chęć nabycia zamówionego towaru lub usługi. MPA Polska Sp. z o.o. ma prawo do przyjęcia zawartej w zamówieniu propozycji umowy do dwóch tygodni od jej wpływu do nas. Przyjęcie możemy zadeklarować na piśmie lub przez wydanie towaru Klientowi.
  3. Umowa jest zawierana pod warunkiem, że w terminie dostaniemy od naszych dostawców odpowiedni towar.
    Niezwłocznie MPA Polska Sp. z o.o. informuje Klienta o niedostępności towaru czy usługi.

§ 3 Zastrzeżenie prawa własności

  1. Towar pozostaje własnością MPA Polska Sp. z o.o. do całkowitego spłacenia wszystkich należności, wynikających z bieżącej transakcji.
  2. Klient ma obowiązek właściwego obchodzenia się z towarem. Jeśli są wymagane przeglądy i konserwacja, Klient powinien je regularnie wykonywać na swój koszt.
  3. W przypadku sprzecznego z umową zachowania Klienta, zwłaszcza opóźnienia w płatności MPA Polska Sp. z o.o. ma prawo odstąpić od umowy i zażądać zwrotu towaru.

§ 4 Wynagrodzenie

1. Jeśli w okresie obowiązywania umów między zawarciem umowy a dostawą czy usługą nastąpi wzrost np. cen surowców lub materiałów, kosztów wynagrodzenia, transportu, podatków, to MPA Polska Sp. z o.o. ma prawo odpowiedniego dopasowania cen do tych czynników.
W przypadku innych podwyżek cen w ramach stosunku długotrwałej współpracy Klient po takiej podwyżce może odstąpić od umowy.

2. Jeśli zamawiający po zawarciu umowy dokonuje zmian, MPA Polska Sp. z o.o. może odpowiednio dopasować ceny do kosztów dodatkowych, spowodowanych tą zmianą.

3. Ceny nie zawierają ustawowego podatku VAT

4. Klient zobowiązuje się do zapłaty ceny z terminie podanym na fakturze. Po upływie tego terminu płatność uważamy za opóźnioną.

5. Klient ma prawo do wyrównania tylko wtedy, gdy jego roszczenia zostały prawomocnie stwierdzone lub uznane przez nas. Zastrzegamy sobie prawo do udowodnienia wyższej szkody z tytułu opóźnienia i dochodzenia jej.

§ 5 Przeniesienie ryzyka

1. Ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia jakości towaru przechodzi na kupującego z chwilą przekazania towaru, w przypadku zakupu wysyłkowego – wydania rzeczy spedytorowi, kierowcy lub innej osobie czy instytucji, wyznaczonej do realizacji wysyłki.
2. Przekazanie jest ważne również wtedy, gdy kupujący opóźnia przyjęcie towaru.

§ 6 Gwarancja

1. Za wady towaru MPA Polska Sp. z o.o. odpowiada według własnego wyboru przez jego ulepszenie lub dostawę innego towaru.

2. Jeśli MPA Polska Sp. z o.o. nie uda się wywiązać z tego obowiązku Klient może zasadniczo według własnego wyboru zażądać zmniejszenia wynagrodzenia (rabatu) lub anulowania umowy (odstąpienia). Ale przy niewielkiej sprzeczności z umową, zwłaszcza przy niewielkich brakach, Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
3. Klient musi nas powiadomić na piśmie o ewidentnych brakach w ciągu 10 dni od odbioru towaru; inaczej dochodzenie roszczeń gwarancyjnych jest wykluczone. Terminowe przekazanie Spedytorowi towaru jest uważane za dotrzymanie terminu. Na Kliencie spoczywa ciężar udowodnienia wszystkich warunków roszczenia, zwłaszcza samej wady, czasu stwierdzenia wady i terminowości zgłoszenia wady.
4. Jeśli z powodu wady prawnej lub rzeczowej po niepowodzeniu próby poprawienia przez Sprzedającego, Klient wybiera odstąpienie od umowy, nie przysługuje mu poza tym prawo do odszkodowania za wadę.
5. Okres gwarancji wynosi jeden rok od dnia przekazania towaru.
6. Za uzgodnioną właściwość towaru uważa się zasadniczo tylko opis produktu od producenta. Poza tym publiczne wypowiedzi, oferty czy reklama producenta nie są według umowy informacją o właściwościach towaru.

7. Jeśli klient otrzyma wadliwą instrukcję obsługi, montażu czy inne informacje o produkcie, MPA Polska Sp. z o.o.  jest zobowiązana do dostawy wolnej od wad instrukcji obsługi, montażu czy innych informacji o produkcie.
8.Nie udzielamy Klientowi gwarancji w znaczeniu prawnym. Nie narusza to w niczym gwarancji producenta. Informacje o produkcie nie stanowią gwarancji. Odzwierciedlają one aktualny stan wiedzy i techniki dla odnośnych produktów. Ich treść i konsultacje nie zwalniają od konieczności sprawdzenia przydatności produktów MPA Polska Sp. z o.o. do stosowania w zakładzie Klienta i występujących tam szczególnych wymagań.

§ 7 Ograniczenia odpowiedzialności

1. Za szkody, które nie powstały w samym przedmiocie dostawy, MPA Polska Sp. z o.o. odpowiada – bez względu na podstawę prawną – tylko w przypadku:
a. zamierzonego działania,
b. rażącego niedbalstwa właściciela/władz lub pracowników, kierownictwa,
c. wad, które producent umyślnie przemilczał lub których nieobecność gwarantował,

2. Roszczenia odszkodowawcze Klienta z tytułu wady przedawniają się po roku od przekazania towaru.

§ 8 Ekologia

Wraz z objęciem towaru w posiadanie Klient przejmuje też obowiązki wynikające z prawa publicznego. Zapewnia on MPA Polska Sp. z o.o. o posiadaniu niezbędnej wiedzy, urządzeń i personelu, odpowiednich do dysponowania zamówionym przez niego towarem, jego dalszego przetwarzania i obchodzenia się z nim.

§ 9 Postanowienia końcowe

1. Jeśli Klient jest przedsiębiorcą to wyłącznym kompetentnym sądem dla wszelkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest sąd właściwy dla siedziby firmy MPA Polska Sp. z o.o..
3. Jeśli poszczególne postanowienia umowy z Klientem, włącznie z niniejszymi Ogólnymi warunkami transakcji są lub będą całkowicie lub częściowo nieskuteczne, nie narusza to ważności pozostałych postanowień. Regulacja całkowicie lub częściowo nieskuteczna powinna być zastąpiona taką regulacją, której efekt ekonomiczny jest możliwie jak najbliższy efektowi nieskutecznej regulacji.

Wieloletnie doświadczenie w branży!

Jesteśmy firmą, którą tworzą osoby znające branże od podszewki. Staramy się dostarczać Państwu usługi najwyższej jakości aby spełniały w 100% oczekiwania naszych klientów.

usuwanie powłok lakierniczych w lotnictwie

Lotnictwo

usuwanie powłok lakierniczych

Lakiernie

usuwanie powłok lakierniczych

Fabryki

usuwanie powłok lakierniczych

Konstrukcje

MPA Polska
Usuwanie powłok lakierniczych

Nie pozwól, aby źle pomalowane detale psuły dłużej estetykę Twojej przestrzeni. Zaufaj naszemu zespołowi ekspertów, który bez wysiłku usunie niechcianą farbę i przywróci Twoim powierzchniom dawny blask.

Scroll to Top